tisdag 14 oktober 2008

Vänner som kommer och går

Genom livet har man vänner som kommer och går och vissa som består. I lördags hade jag besök av en barndomsvän till mig. Vi umgicks jämt upp till gymnasieålder ungefär. Sedan har vi haft några år som livet har tagit oss skilda vägar. Nu ses vi när vi får möjlighet och det är alltid lika trevligt. Torts att vår vänskap har kommit och gått genom åren så har den trots allt bestått, om ni förstår vad jag menar. Det är alltid tråkigt att förlora en vän men nu inser jag att mamma M hade rätt när hon sa till mitt tonårsjag att ibland växer man ifrån varann men är det riktig vänskap så kommer vännen tillbaka i framtiden. Jag bjöd min vän på pestogratinerad lax med tomatpasta och mangohollandaise. Till efterrätt blev det brownies med hallonmousse (mums!). Sedan blev det tjejsnack och skvaller för hela slanten långt in på nattkröken.
Höstbuketten på bilden är arrangerad av mig. Min favoritmoster fick den i present då hon fyllde år i söndags. Buketten består av vita rosor, rosor gjorda av löv omringat av höstlöv. kram!

Inga kommentarer: