fredag 17 september 2010

Blacktie party

Nästa helg är det dags för svägerskan och hennes man att fira 10-årig bröllopsdag och det ska de göra med ett blacktieparty. Fick lite panik förra veckan då jag förstod att klädkoden var riktigt seriös och att de flesta kommer komma i långklänning. Då jag står mitt emellan två jobb just nu så har jag inte råd att hyra mig en aftonklänning. Då kom jag på att jag har en gammal blåsa från mitten av nittotalet som är lång och i svart sammet. Hela veckan har jag spenderat lediga stunder i vårt lilla och röriga förråd för att försöka hitta på denna klänning. När jag precis var övertygad om att jag slängt denna klänning så hittade jag den i en ihopknuten påse inslängd under en massa bråte. Jag hade kännt på denna påse ett flertal gånger utan att öppna den men däri låg alltså min svarta klänning som jag faktiskt kunde ha! Nu är den tvättad och den är fräsch och stilren. Först hade jag tänkt att jag skulle sy om den lite men jag tror att jag ska satsa på detaljerna. Vad sägs om ett par svarta långa sidenhandskar, ett par stora glammiga och glittriga örhängen och eventuellt ett lika glammigt och glittrigt armband. Till det en snygg kuvertväska och ett par snygga pumps. Håret blir en klassisk knut. Vad tror ni om det?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter kanonfint och du är alltid fin i det du har på dig. Hoppas att ni får riktigt trevligt.

Kram Madde K

Miss T:s Mom sa...

Wow!!!