torsdag 11 december 2008

Efterlysning

Jag efterlyser en av årets mysigaste högtider som sprider värme och glädje i mitt hus. Denna högtid är mångårig och känneteckas främst av granar, levande ljus, små gubbar med skägg, färgen röd och en hel del mysiga och kryddiga dofter. För information om vart julen har tagit vägen kontakta mig. Jag har nämligen inte några som helst julkänslor och jag saknar dem. Vid det här laget brukar jag normalt sett ha bestämt vilka maträtter som inte får vara med på julbordet och vilka nya som ska få vara med. Efterrätten brukar också vara bestämd och med lite tur brukar julköttbullarna redan ligga färdiga i frysen. I år har jag inte ens köpt en endaste mattidning med jultema för inspiration än mindre börjat planera julbordet och det är redan tredje advent på söndag. Jag vet inte vad det beror på. Kanske är orsaken att min plånbok är tommare än vanligt eller att det har hänt lite i mitt liv som har tagit fokus från julen. Jag har nämligen fått ett jobb! Timanställning visserligen men jag tror att de timmarna kommer att innebära att fler dörrar kommer öppnas där mängder av möjligheter väntar för mig. kram!

Inga kommentarer: