måndag 15 december 2008

Luciatåg med dramatik


MrF och jag har sedan vi flyttade ihop haft en tävling om vem som hinner upp först på luciamorgon för att lussa för den andre. I år var det jag som fick lussa. Det hade dock kunnat gått illa för när jag med frukostbrickan i händerna skred mot sovrummet och precis skulle till att börja min skönsång så snubblar jag på katten. Ljuset på brickan börjar kana mot sängen men i sista stund lyckas jag få balans på brickan och vi kunde njuta av vår luciafrukost i lugn och ro. Vi är dock rätt vana med lite drama under våra luciatåg. Ett år när MrF hade tillverkat en egen luciakrona med levande ljus så satte han igång brandlarmet (han glömde ljusen på huvudet och ställde sig precis under det.....). Så istället för att vakna till MrFs skönsång vaknade jag till ett tjutande brandlarm. Det var inte ett så trevligt uppvaknade men nu skrattar vi åt det minnet varje år. Hoppas att ni som läser min blogg har haft en trevlig lucia!!Kram!

Inga kommentarer: