tisdag 20 januari 2009

Vardagsmat à la Smulan


Min vän A var på besök i förra veckan och vi pratade om att vardagsmat inte får ta mer än 15 minuter att tillaga. Här kommer ett sådant vardagsrecept. MrF älskar den här rätten kanske för att det var den allra första maträtt som jag lagade till honom!

Lövbiffsås
Strimla gul lök och fräs i pannan. Lägg i strimlad lövbiff efter en stund och fräs ihop med löken. Salta och peppra. Ha i fransk osötad senap efter smak när lövbiffen är genomstekt och häll sedan i creme fraiche. Får att få en såsigare konsistens häller du även i lite mjölk. Jag brukar nöja mig med creme fraiche för en krämig konsistens men det är smaksak! Ha sedan i kapris och hackad persilja. Smaka av. Servera med valfri pasta. Lycka till!

(Grundreceptet har jag fått från en kvinna som lagade detta på ett läger som jag var på för länge länge sedan.............................)

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha tror att vi delade rum på det lägret om jag inte missminner mig :-). Kul att du påminde mig om detta recept... som även jag har nedskrivet här hemma...
Fler recept emottages tacksamt!

STOR KRAM