fredag 27 februari 2009

Familjegödning


Igår kväll var det familjemiddag hos farmor och farfar! Det är alltid trevligt men oftast är det väldigt mycket mat. Igår fick vi farmors lasagne, supergod som vanligt, med sallad och sju olika sorters bröd till det, två olika sorters ostar och fyra olika köttpålägg. Efter det blev det risgrynskaka(grymt god) med glass och konserverade persikor, päron och jordgubbar. Sedan var det dags för kaffe på maten och till det tre sorters kakor och gräddbakelser med hallon. Jag behöver väl inte säga att jag var väldigt mätt när vi åkte från farmor? Det roliga är att min farmor förutom lasagne även hade tänkt göra köttbullar och stuvade morötter. För som hon sa till min mamma " barnen är ju så förtjusta i det! Min mamma lyckades dock övertala farmor att det mycket väl räckte med lasagne men farmor var mycket tveksam...............Visst är hon söt min farmor!!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Farmor är grymt söt.

Anonym sa...

*LER* och får tårar i ögonen!