tisdag 3 mars 2009

Stillhet

Hon står i ett runt rum.
Allt är mörkt och stilla.
Fragment av livet som har sin gilla gång där utanför skär genom väggarna,
hennes själ fylls med hopp om att en dag få vara där.
Hon kämpar för att hitta en väg ut ur mörkret och stillheten,
hennes händer glider snabbt utefter väggarna,
precis som igår och dagarna före det är allt hon känner en kall och hård stenvägg.
Hon sjunker förtvivlat ner mot den kalla väggen,
hur hamnade hon här och varför?
Dystert? Ja jag vet men att skriva är faktiskt en njutning i sig och min blogg är ju till för njutningar. Förrut skrev jag mycket, mest för byrålådan. Jag tappade skrivandet när jag började plugga men det är kanske dags köpa sig en fin skrivbok och börja igen.......

1 kommentar:

Anonym sa...

Tycker jag låter som en stålande idé! Detta är LYSANDE min vän, börja skriv igen!!!!! Jag vill läsa mer...