fredag 16 april 2010

Nu

I min lurar slingrar sig tonerna av "Brown eyes" med Lady Gaga. Jag sitter i sängen och mina fingrar dansar över tangentbordet. Tänker på att det är fredag igen. Tiden går fort, lätt att glömma vad som är viktigt här i livet. Jag stoppar i min andra hörlur i örat för MrF har hittat jordnötsskålen. Han fyller snabbt sin näve med nötter och för den till munnen. Han tuggar frenetiskt medan han är helt inne i sin deckare. Jag blir lite avis en stund för att han kan äta en massa onyttigt utan att lägga på sig. Långt inne i mig hör jag en röst som ropar på min uppmärksamhet....Jo just det, min man tränar ju regelbundet, jag glömde det för en stund ...hmm. Min man....känns fortfarande ovant och vuxet att säga på något sätt. Samtidigt känns det som ett privilegium att få kalla Mr F för "min man". Mr F rör sig lite brevid mig och jag kikar lite sådär i smyg på honom för jag vill ju inte störa. Han är inne i sin deckarvärld och jag i min bloggvärld men ända är vi så nära varandra. Hjälp nu har jag suttit här och skrivit och låtit jordnötterna vara alldeles för länge. Vi får väl se om det finns några kvar till mig!

Inga kommentarer: