lördag 19 mars 2011

Trött idag

Igår hade jag en låååång resa hem till byhålan. Det tog lite drygt nio timmar för mig att komma hem. Först fick jag åka tåg i tre timmar och resterande timmar tillbringade jag med att köra hem MrFs nyinköpta bil! Jag är glad att MrF äntligen köpt sig den bilen han vill ha för det är han så värd. Han har offrat så mycket för att jag skulle få uppfylla mina drömmar.

I eftermiddag så kommer familjen hit för att fira min födelsedag. Innan dess ska jag försöka samla kraft till att piffa lite här hemma och baka en sorts kakor. Det blir tredje gången gillt och nu hoppas jag verkligen att de blir bra. Fredrik bjöd på den kaserade omgången på jobbet och en kille blev så lyrisk att han ville byta sitt anrika pepparkaksrecept som gått i arv i generationer mot mitt kakrecept. Kakorna kanske inte blev så tokiga men jag har rätt höga krav på mig själv när jag bakar och lagar mat (jag blir rätt trött på mig själv faktiskt). Fick lite inspiration när jag var i the city så fikabrödet går i New York-style!! kram från trötter

1 kommentar:

Miss T:s mom sa...

Skönt att höra att det gick bra igår! Var lite orolig här hemma över din resa! Låter mumsigt med fika, hoppas på lite bilder på det inspirerade fikabordet :) har svårt att tänka mig att något du bakar inte skulle vara gott!
Kram