söndag 24 augusti 2008

Tusen och en natt är förbi

Efter mycket planerande och matlagning så är nu "Tusen och en natt" festen förbi. Allt blev lyckat till och med vädret och getingarna höll sig i schack. Dukningen blev jag jättenöjd med. Det kan vara min bästa dukning någonsin trots papperstallrikarna............Mitt blomsterarrangemang blev helt perfekt till slut. Tur att jag inte slängde det i papperskorgen för jag vill lova att jag var på väg några gånger. Diamanten i toppen blev inte rak, formen blev inte exakt och att klista på "diamanterna" med pincett var en prövning för en otålig vädur som mig. Maten blev jag också nöjd med och det verkade som om mina gäster också var nöjda. Min vän T förklarade att jag kan det där med mat. Sånt är kul att höra.
Alla fester har dock små missöden och så även denna: En nattarbetande gäst fick vi ringa och väcka så maten blev lite försenad i väntan på denne skulle anlända. En lampa slocknade på kylskåpet och Mr F och jag misstänkte att det höll på att krascha men som tur var klarade det sig. Dessutom hade vi städat bort brödet och fick leta lite för att hitta på det (vi har inte så stort kök och får ibland använda fantasin för att få plats med allt). Annars flöt allt på bra och de sista gästerna rumlade inte hemåt förrän vid halv fyra. En lyckad fest med andra ord och nu ska jag bara njuta av den ett tag innan det är dags att planera nästa. Bilder kommer att läggas ut inom kort.

Inga kommentarer: