lördag 30 januari 2010

Lita på magkänslan

När ska jag lära mig att lita på min magkänsla? Var och kikade på vigselringarna i torsdags som blivit klara i förtid. Precis som jag gått och oroat mig för så var min ring inte alls vad jag hade tänkt mig. Den var fin men inte en Smulan-ring. Jag blev jättebesviken. Så besviken att jag nästan började gråta och fick inte ur mig att jag inte var nöjd. Åkte därifrån med en stor klump i magen. Ringen är så viktig för mig. Det är ju den som ska sitta på mitt finger hela mitt liv och påminna mig om att drömmen faktiskt är sann: Jag är MrF:s fru!!
Nåja, när klumpen gav med sig så började jag elda upp mig istället. Hur svårt kan det vara? Jag hade ju faktiskt visat en bild på hur jag ville att den skulle se ut. Varför var jag så fjantig som inte sa att jag inte var nöjd? Det är ju faktiskt jag som ska ha ringen. Igår ringde jag och sa att jag kommer ikväll och tittar på ringen för jag blev inte nöjd. Tyvärr får jag vänta till i mitten av nästa vecka för guldsmeden skulle inte ha tid förrän då. Nästa gång när min magkänsla säger mig att det inte kommer bli bra då ska jag ligga på tills den magkänslan försvinner och jag känner mig trygg i att saker och ting kommer att bli som jag vill ha det.

Inga kommentarer: