fredag 19 februari 2010

Brudskrock

Jag kan vara lite skrockfull ibland och kollade därför upp lite brudskrock. Jag ska ha något lånat, något fått, något nytt, något gammalt och något blått på mig. Det gamla ska påminna om det som varit, något nytt är symbol för det nya man kliver in i, det lånade står för att behålla sina vänner och det blåa står för hoppet.Jag ska se till att ha ett mynt i min högra sko för då blir äktenskapet rikt. Frågan är bara på vad? Rikt på kärlek eller pengar? Jag ska dessutom komma ihåg att sätta på min högersko först för det bringar tur. Första gången vi kommer hem som nygifta måste MrF bära mig över tröskeln för det skyddar mig från farligheter. Till mina singelvänner säger jag bara: prova inte min vigselring för då blir ni aldrig gifta. Om jag stampar hårt i golvet när jag ätit upp min bit av bröllopstårtan så har jag inte blivit knäpp. Jag försöker bara se till att jag får makten i äktenskapet. Ha nu en riktigt trevlig helg. Själv ska jag gå och ta en eftermiddagstupplur.

Inga kommentarer: