onsdag 6 oktober 2010

Updates

American Dinner: I helgen hade jag och min syster ordnat en avskedsfest för min bror som flyttar till New York! Vi var och bowlade först och sedan blev det mat hemma hos mig och MrF med amerikanskt tema. Till välkomstdrink blev det coca-cola samt snittar med jordnötssmör och hallonmarmelad. Till varmrätt kyckling, revbensspjäll, coleslaw, majsdip, guacamoke, rökig sås, friterade lökringar, friterad mozarella samt en massa french fries. Till efterrätt skulle det bli brownies(såklart!) men det blev inte riktigt som vi tänkt oss för farmor ringde och pratade LÄNGE så vi glömde nötterna som var på rostning i ugnen. Vi fick improvisera så det blev kladdkaka med glass och choklad- och kolasås. Vi hade alla mycket trevligt utom möjligen min pappa som inte riktigt kunde släppa att han förlorat bowlingen trots att han startat starkt med en strike!
Solstrålen Miss T stod för helgens skönaste uttryck när hon inte ville till dagis och undrade vad mamma och pappa skulle göra. När hon fick höra att de skulle jobba kom det en stor suck följt av "åh herregud".
Många tårar och ett hål i bröstet blev det när det var dags för min bror att bege sig till The city. Det är alltid jobbit att lämna nära och kära men som jag sa till honom så kommer han komma hem med en härlig tid i bagaget och med miljoner möjligheter framför sig!
Håll varsin tumme för mig för imorgon ska jag på ett möte som kan leda till stora förändringar i mitt och MrFs liv. Till dess ska jag baka äppelmuffins för ikväll får vi fikafrämmande! kram

1 kommentar:

Miss T:s Mom sa...

Jag håller, tummar alltså!!!
... och längtar tills på lördag, hämtar upp dig kl 12, bra om du har stoppat i dig en lättare lunch då ;)

Blev inget dagis för Miss T i början av veckan, nu är hon feberfri igen så i morgon kör vi så det ryker :)

KRAMIZ