fredag 20 maj 2011

Nä, jag gör det imorrn

Är du också en sådan där person som gärna skjuter upp saker och ting till morgondagen? När morgondagen kommer så känner du att nä, det där kan jag göra imorgon. Jag kan vara så ibland men jag har kommit på att de flesta kunderna på jobbet nog är så. Övriga dagar i veckan är jobbtempot behagligt men på fredagarna då händer det saker. Plötsligt ringer telefonen i ett och det mesta måste fixas pronto. Antagligen har de bestämt att det här samtalet måste jag ringa i veckan. Dagarna går och på kvällen så bannar de sig själva för att de inte har ringt det där samtalet men så kommer de på att "nä, det kan jag göra imorgon". Plötsligt är det fredag och så finns det inga undanflykter längre. Ni som är sådana där skjuta upp människor, tänk på att det finns en person på andra sidan luren som har jobbat en hel vecka och som kanske vill komma ifrån jobbet tidigare. kram på Er alla och ha en trevlig helg!

1 kommentar:

Sofia sa...

Själv har jag ledsnat på att vara den som skjuter upp och lägger en massa onödig energi på allt tänkande på saker man måste göra så jag har ett motto som heter "Gör det nu!" och det känns underbart. :-) Hoppas du får en trevlig helg.