onsdag 10 mars 2010

Bröllopsdagen

Den svarta limonsinen gled fram över den lilla grusvägen som låg som en bro över vattnet. Mörkret bäddade in vägen, snön gnistrade i kapp med stjärnorna och facklornas lågor ringlade som ett pärlband upp mot platsen där min blivande väntade. En rysning gick genom min kropp: snart skulle det vi väntat på bli verklighet.
Jag stod och väntade utanför en tjock trädörr när tonerna från en gitarr sipprade genom dörren till mig. Dörren öppnades och den gotiska salen var vackrare än någonsin i stearinljusens sken med sina vita höga gotiska valv och grå pelare. Väl framme vid Mr F kände jag en kärlek så stark att luften vibrerade. Blodet rusade i min kropp och allt omkring mig försvann, allt förrutom MrF. Jag hoppas att vara gäster kände hur äkta, stark och speciell vår kärlek är. Jag är så lycklig över att äntligen vara Mr F;s fru, Fru V!
Ps
Mer rapporter från den stora dagen kommer att dyka upp. Men det blir när vi kommit hem igen.

Inga kommentarer: