tisdag 9 november 2010

Bye bye byhåla

Igår bar det iväg till staden vid havet. Resan gick rätt bra förrutom att jag höll på att slita ihjäl mig med de väskor jag hade med mig (måste styrketräna mer). Jag var helt slut när jag kom fram och då skulle jag leta reda på hotellet. Hade ju kunnat beställa en taxi men det kändes löjligt eftersom hotellet skulle ligga typ 200 m från järnvägsstationen. Så med rullväskan bakom mig och med bagen på axeln så gick jag med motsträviga steg mot hotellet.Väl där så blev det trevligare för jag hade av någon oförklarlig anledning blivit uppgraderad och fick ett rum bland sviterna. Det kändes skönt att få vila en stund innan det var dags att ge sig ut i mörkret för att bekanta sig med staden och för att försöka hitta till lägenheten som jag skulle titta på. Ni som känner mig vet att jag inte är så himla bra på det där med kartor. När vi orienterade i skolan brukade jag oftast komma i mål från fel sida om mållinjen!?!?!? Nu var det bara att koppla på gps-funktionen på min iphone och totalt förlita mig på den. Läskig känsla faktiskt. Jag irrade lite fram och tillbaka och tyckte att alla tittade på mig medan jag förbannade mig för att ha satt på mig en kritvit jacka. Det kändes som om det skulle varit smartare att bara smälta in i mörkret. Jaja, nu har jag i alla fall en lägenhet för två månader framåt vilket ger mig uppskov att verkligen hitta något mysigt fast det verkar svårt då bostadbristen är stor här. kram på er



Inga kommentarer: