måndag 15 november 2010

Vilken j-a smäll

Igår tände jag en lampa här i min lilla lägenhet och vilken j-a smäll det blev innan allt blev kolsvart. Jaha, ingen ficklampa hade jag så jag fick försöka att treva mig fram med det minimala ljuset från min iphone för att försöka hitta ett proppskåp. Trot eller ej men jag hittade inget!?!? Träffade på en granne i trappen som sa att alla lägenheter hade egna proppskåp och nere i källaren fanns det proppskåp för hela huset. Alla utom lägenheten där jag bor då tydligen. Jag fick helt enkelt, efter en del bävan, ringa till min hyresvärd som är dansk. Nervös som 17 för jag är urdålig på danska. Han guidade ner mig i källaren fram till ett skåp där elmätarna satt. Så här långt gick det bra. Sedan blir vi oense för jag såg 5 olika proppskåp framför mig medan han hävdade att det bara finns ett och jo jag var på rätt ställe. Till slut avpolleterade jag dansken och börjar mecka lite själv, skruvar ur lite proppar här och där för att se om någon var trasig (förlåt kära grannar om det blev svart hos er för en stund). Till slut hittade jag en trasig propp men inga nya fanns att tillgå så det var bara att springa till närmsta affär, skruva i och hoppas på det bästa. Tack och lov så lyckades det och jag kunde skicka ett sms(ett samtal på danska räckte för mig tyckte jag)till min hyresvärd. Fick ett svar tillbaka att jag var vidunderlig och något om att jag var tvungen att ha rätt effekt för att kunna ha fler el källor på samtidigt eller menade han kanske att jag inte kunde ha fler elkällor på samtidigt? Ja, det får väl visa sig när det smäller igen men då vet jag i alla fall var mitt proppskåp bor!!!!kram

Inga kommentarer: