torsdag 11 november 2010

Oh what a night

Minns ni att jag var supertrött igår kväll? Men trodde ni att jag kunde somna? Nej, det gick tydligen inte för sig. Testade allt:läste tidning, ett band med mentalavslappning, gick upp och bytte tröjan jag hade som kudde till ett badlakan, hämtade en filt. Så där nu kanske det skulle gå att somna men nej: grannen ovanpå börjar gå med skor på sig inne, grannarna brevid var lite osams och mitt i allt detta låter kylskåpet som en flodhäst. Går upp igen och hämtar öronproppar. Sådär ja, får jag sova nu? Nej, jag ligger och vänder och vrider mig lite till. Försöker att inte stressa, tänker på att mamma M alltid brukar säga att man vilar i alla fall. Minns att jag läst någonstans att kroppen klarar av någon natt utan sömn. Känner mig lugnare en stund tills en minnesglimt börjar spira i min tankevärld. Vad var det nu min hyresvärd sa, inbrott när han sov med fönstret öppet........läskigt. Vad rör det sig för typer här egentligen? Usch, tänk på något annat........är det inte lite kallt. Går faktiskt upp IGEN och hämtar min kappa och lägger den över mig. Inte så fräscht men vem vet att jag sovit i kappan (ja förrutom ni nu förståss). Idag efter jobbet så var det raka vägen till Åhlens och köpte en kudde. Håll tummarna för att jag får sova gott inatt!!

1 kommentar:

Miss T:s Mom sa...

Älskling, mycket i huvudet som snurrar, inte konstigt att tankarna vandrar! Hoppas att det går bättre att sova i natt! Kramis